fbpx

TARMFLORANS BUDORD

1

Fokusera på vad du ska äta snarare än vad du ska utesluta.

2

Ät jättemycket råa grönsaker i många olika färger.

3

Ät sparsamt med kött.

4

Frossa i gröna blad.

5

Drick en grön smoothie varje dag.

6

Om du äter fisk – välj vildfångad.

7

Ät långsamt och tugga noggrant.

8

Skippa processad mat.

9

Välj ekologiskt.

10

Öka näringen genom att grodda och syra.

11

Sänk temperaturen några snäpp.

12

Välj fett med omsorg.

13

Pimpa maten med örter och kryddor.

14

Lär dig själv och barnen att mysa utan socker.

15

Bli en näringsjägare (och skippa bukfyllan).

16

Ge kroppen chans att återhämta sig då och då genom periodisk fasta.

17

När du känner dig stressad, ta ett djupt andetag och försök att fokusera på det positiva i livet.

18

Rör på dig ofta.

19

Låt maten vara din främsta källa till näring, men stötta gärna med D-vitamin, omega-3 och synbiotika.

20

Njut, och var inte för hård mot dig själv. Det är viktigast av allt.

00/00

Om oss

Food Pharmacy grundades 2014 av Lina Nertby Aurell och Mia Clase. Idag är vi en av Sveriges största plattformar och podcasts inom hälsa. Dessutom har vi hunnit skriva tre bästsäljande böcker, nu senast Food Pharmacy Näringsjägaren som släpptes augusti 2019. Våra tidigare böcker Food Pharmacy: En berättelse om tarmfloror, goda bakterier, forskning och antiinflammatorisk mat (2016), Food Pharmacy Kokboken (2017) är översatta till 15 språk.

Men tänk inte på det nu. Tänk istället på all härlig näring du kommer att jaga framöver och på all god mat som du kommer att få äta.

SparaSpara

0
0

Du har inga produkter i varukorgen.